L’Agrupació Excursionista Montsant proposa una sortida multidisciplinar dirigida a tots els membres de l’Agrupació.

Amb aquesta proposta s’intenta donar cabuda a diferents maneres de gaudir de la muntanya i el seu entorn: senderisme, visites culturals, alpinisme, escalada o gastronomia.

Hi haurà activitats que es solaparan en l’espectre temporal per tal que els socis puguin triar allò que més els agradi.

PROGRAMA

DIVENDRES, 5 DE JULIOL DE 2013

Sortida des de diferents punts i a diverses hores cap a Durro, a la Vall de Boí (Alta Ribagorça).

com arribar-hi

Hi ha la possibilitat d’organitzar-nos per tal d’optimitzar l’ús dels vehicles.

Un cop a Durro, ens allotjarem a la borda de l’Associació Casa Llavassa de l'Espluga de Francolí, un edifici típic del Pirineu preparat per a grups.

18:00h Pels més agosarats es proposa una petita sortida sota l’embassament de Cavallers per tal d’iniciar-se a “ l’escalada en bloc”.

20:00h Conèixer Durro tot passejant.

21:00h Organització del sopar amb la col·laboració dels membres participants en la sortida.

21.30h Sopar d’amanida i pasta per tenir energia per l’endemà.

DISSABTE, 6 DE JULIOL DE 2013

Doble proposta, una per als qui tenen ganes de caminar i una altra, per als que volen una proposta cultural.

1.- EXCURSIÓ

Es proposa una sortida des de la Presa de Cavallers al Montardo (2.833m)

Foto: Pic Montardo (Wikimedia Commons)

Partint de la base que la muntanya és per gaudir-la, i no per anar a patir, i amb la fi de donar cabuda a les inquietuds de tots els membres, es proposen dues modalitats de fer la sortida. Amb una primera fase comú i una segona per aquells que tinguin ganes de cansar-se una miqueta més.

6:00h Toc de diana a la casa, esmorzar ràpid (que no vol dir esmorzar poc!!!)

6:30h Sortida en diferents vehicles cap a l’embassament de Cavallers. L’embassament està situat al fons de la Vall de Boí. Per arribar-hi passarem pel davant del complex dels Balnearis de Caldes de Boí i més endavant, per sota de la que era la residència de caça del “Generalíssim” al Parc Nacional (no es pararà per donar-li record…ni bo ni dolent!!!).

7:15h Arribada a l’aparcament de l’Embassament de Cavallers.

7:30h Embassament de Cavallers (1.780 m) Inici de la marxa. Accedint a l’embassament pel costat dret, vorejarem Cavallers per la dreta. Es tracta d’un inici amb una pendent suau que ens ajudarà a posar-nos en situació dins el paisatge i recordar-nos la manera de moure’ns per la muntanya.

8:15h Pleta del “Riu Malo” (1.820 m), en aquest punt de l’itinerari ens trobarem al cap d’amunt de l’embassament i és on arriben els diferents torrents que l’omplen. Des d’aquest indret es pot veure la canal que s’utilitza com a possible itinerari per pujar als Bessiberris i al pic de Comaloformo.

En aquest punt singular pel meravellós entorn, es farà una petita xerrada dels perills de la muntanya.

Inici de l’ascensió més pronunciada fins al replà superior.

9:15h Replà superior de “Riu Malo” (2.070 m). Després de 45 minuts de treure la llengua, arribem al replà superior. Aquí se’ns obren els horitzons i ens comencem a sentir petits, petits, dins la immensitat del desconegut món on vivim.

Continuem direcció nord-est amb una ascensió mantinguda alleugerida per l’espectacularitat de l’entorn i amenitzada pels cants dels marts fins al refugi.

10:30h Refugi Ventosa i Calvell (2.220 m). Després de tres hores de camí arribem al refugi on recuperarem forces amb un merescut esmorzar.

En aquest punt, els que vulguem continuar cap al Pic del Montardo continuarem i els que no, podran gaudir del meravellós entorn (a 10 min Llac Petit Travessany, a 25 min Travessany Gran, a 1h 20 min Llac de Monges) i passar el dia fent fotografies, buscant un indret per dinar o simplement descansant estirats a l’herba.

11:00h Sortida cap al Montardo, sortint del Refugi cap a la dreta i en direcció nord, iniciarem la sortida cap al pic passant per l’estany Petit de Travessany, estany Gran de Travessany (2.250 m), un cop aquí vorejarem el llac per l’oest deixant-lo a la nostra dreta i a la cua del llac, en direcció nord, pujarem un trosset ben dret fins a l'estany de Monges.

11:50h Estany de Monges (2.420 m) Passant pel costat esquerre de llac (oest) anem guanyant alçada gradualment fins a arribar a un punt on emprenem una breu baixada (pugem per perdre l’alçada adquirida, però no hi ha altra manera!!!!) fins arribar al port d’Oelhacrestada.

12:15h Port d’Oelhacrestada (2.477 m) Des d’aquí agafem el GR-11, anirem a buscar un coll per evitar la cresta que puja al Montardo, deixem el GR-11 tot girant a la dreta i direcció nord, pujarem cap al Coll del Montardo ( 2.730 m) i seguirem pel Montardo Petit ( 2.780 m) cap a un collet per on és baixaria directa a la Restanca ( la vista des d’aquí és impressionant!). D’aquest punt enfilarem l’aresta oest fins fer cim!!!!

13:30h Pic de Montardo (2.833 m) Després de les fotos de rigor i d’haver recuperat forces, desfarem camí cap al Ventosa i Calvell on ens retrobarem amb la resta del grup.

16:00h Sortida del Refugi cap a la Presa.

18:00h Arribada a l’aparcament

Pujada al Montardo des del Pantà de Cavallers

DATA: 06.07.2013

HORA DE SORTIDA: 06:00 h.

LLOC DE SORTIDA: Pantà de Cavallers (Vall de Boí)

LLOC DE L’EXCURSIÓ: Pirineus Centrals (Vall d'Aran).

DISTÀNCIA: 18.86 km. Aprox.

TEMPS DE DURADA: 10 h. 30m. Aprox

DESNIVELL (+) 1226 m.

(-) 1215 m.

DIFICULTAT MIDE: MITJANA - ALTA

MAPA:

ITINERARI:

Pantà Cavallers, Riu Malo, Refugi Ventosa, Estany Travessany Oelhacrestada Pic Montardo i tornada pel mateix camí.

MATERIAL PERSONAL NECESSARI PER A L’ACTIVITAT

Manel

TELÈFON / MAIL DE CONTACTE PER A CONSULTES:

648 005 080

* Fés click a las imatges per engrandir-las.

2.- SORTIDA CULTURAL

Aprofitem la riquesa cultural de la zona amb la visita al Conjunt del Romànic de Taüll, Boí i Erill la Vall, declarades Patrimoni Mundial per part de la UNESCO.

Compra de pa, embotits, formatges i altres viandes artesanals de la zona.

19:00h Arribada a la casa de Durro

21:00h Organització del sopar

21:30h Sopar de l’Agrupació a la casa a base d’amanides, pa amb tomàquet i embotits, patés i formatges típics de la Vall de Boí. Sobretaula amb ratafia i limoncello.

DIUMENGE, 7 DE JULIOL DE 2013

8:00h Toc de Diana, amb esmorzar variat i copiós per acabar-nos els fabulosos embotits i formatges.

10:30h Sortida de la casa havent recollit i netejat.

11:00h Caminada familiar fins a l’ermita romànica de Sant Quirc de Durro, que ofereix unes vistes de la vall.

Descoberta de l’església de la Nativitat de Durro, vinculades al Conjunt del Romànic de la Vall de Boí.

Parada i fonda a mig camí: últim dinar de germanor.

Contacte: Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessiteu que el JavaScript estigui habilitat per a mostrar-la , Joan (648 005080) o Judit (699 793934)